30 Eylül 2013 Pazartesi

Vocaloid Nedir?

Ha-ha nn~ Şimdi gelelim asıl konumuza! 5 yıllık tecrübeme dayanarak makalemi yazıyorum! >.<


      VOCALOID, bir bilgisayar yazılımıdır efendim.Vocaloid fikri 2000'li yılların başında ortaya çıkıyor.(Almanların fikri olduğunu okumuştum ama emin değilim.)
      Bu program ilk yapılmaya başlandığında amaç,bazı fiziksel özelliklerindeki engeller dolayısıyla kendi çalışmalarını diğer insanlarla paylaşamayan insanların işini kolaylaştırmaktı.Örneğin bir insan konuşamıyordur,çok güzel besteler yapıyordur gibi vb. 
      Her neyse,bu programda hazır ses kalıpları var.Bu ses kalıplarını kullanarak kendi bestenizi oluşturuyorsunuz.Hayır,programı indirince tüm ses bankalarını almış olmuyorsunuz.Hangi ses bankasını kullanmak istiyorsanız o ses bankasını satın alıyorsunuz. (Gerçi ben Miku'nun ses bankasının ISO dosyasını indirip bir süre kullanmıştım. 9w9 Eheh,gerçi bulana kadar canım çıkmıştı X.X)
     VOCALOID tarihine geri dönelim...İlk ses bankaları 2004'te piyasaya çıkan Leon ve Lola'dır efendim.Bu karakterlerin kendilerine ait tasarımları yok maalesef.Sonradan fanlar kendi aralarında bir tasarım oluşturdular gerçi. Ardından Miriam,Sweet Ann,Sonika,Prima falan çıktı ama bu programlar Yamaha tarafından fazla itibar görmedi.
    5 Kasım 2004'te Meiko Haigo isimli Japon şarkıcı yeni ses bankası için sesinin kullanılmasına izin verdi ve MEIKO satışa çıktı.Ardından 17 Şubat 2006'da KAITO çıktı.KAITO için de sesini Naoto Fuuga isimli bir seslendirme sanatçısı vermiştir.İlginçtir ki,bu ikiliden sonra VOCALOID'e olan ilgi artmıştır.Bunun nedenini kendimce iki sebebe bağlıyorum;
-Kendinden önceki ses bankalarına karşılık daha düzenli seslere sahip olmaları ve,
- Tasarımlarının yapılması. (En azından bir çizerin yapması )
Böylece programın ilk sürümü de tamamlanmış oldu.

       Ardından Crypton Future Media,yazılımın ikinci sürümünü ele aldı.İşine en düşkün şirketin CFM olduğunu söyleyebiliriz :D 
    VOCALOID'in ikinci sürümünde 4 ses bankası var. Ve hepsinin tasarımları KEI isimli bir mangakaya ait.
İlk ses bankası Saki Fujita'nın sesini verdiği Hatsune Miku .Miku,VOCALOID'te yeni bir çağ açtı.Aradan 6 yıl geçmesine rağmen hala en popüler ses bankası.31 Ağustos 2007'de piyasaya çıktı.27 Aralık 2007'de ise Asami Shimoda'nın esini verdiği Kagamine Rin ve Len çıktı.İkisinin sesleri aynı ses bankasının içinde.Ses bağlayıcıları da bağlantılı olduğundan çok uyumlu bir şekilde düet yapabiliyorlar.Ve V2'nin son ses bankası ise Yuu Asakawa'nın sesini verdiği Megurine Luka'dır.
    Her neyse, V2'den sonra V3 çıksa da hala VOCALOID denilince akla V2 gelir.CFM ardından anlaşma ile KAITO ve MEIKO'yu da kendilerine almıştır.Onları ünlü yapabilmek için video oyunları,konserler,festivaller gibi birçok şey tasarladılar.Çoğunuz da bu şekilde onlarla tanıştınız. :3 (Gerçi ben VOCALOID'i keşfettiğimde Luka'nın demoları yeni çıkıyordu >.<) Biliyorsunuz,YouTube bir süre kapalıydı.Ben de o zaman araştırmalarımı dailymotion gibi sitelerden devam ettirmiştim.
    Neyse,2 yıl önce de V3 çıktı.İlk ses bankaları Aoki Lapis ve SeeU.SeeU ilk çıktığında çok popülerdi,hatta ben "Sanırım bu kız ileride Miku'yu geçecek..!" falan diyordum.V3 ile birçok ses bankası geldi.En çok ses bankasına sahip sürüm V3 bu arada. Örnek verecek olursakk,Oliver,Akikoroid-chan,Bruno,Mayu...vs. vs. 
   Bir de Galaco'muz vardı,ses bankasında "bug" bulunduğundan kaldırılacaktı.Kalsın diye destek sayfaları da açılmıştı ama son durum ne bilmiyorum,takip etmedim. ._. 

     VOCALOID'in popülerleşmesiyle birçok yeni sanatçı grupları da ortaya çıktı.Nico Nico Douga bilirsiniz,Japonya'nın YouTube'u desek yalan olmaz.Nico nico'nun birçok sanatçısı VOCALOID şarkılarına destek verdi.Cover yaptılar,konser verdiler.Bunların içinde de en çok tanınmış olanlar Valshe ( Kendisi birkaç yıl önce profesyonelliğe başladı.), 96Neko,Piko,Sekihan,Nero,Clear vs. Kendilerine "Utaite" diyorlar. Valshe ve 96Neko " ryouseirui" sanatçılarına en iyi iki örnek. Ryouseirui er iki cinsiyetin sesiyle şarkı söyleyebilenlere deniyor bu arada..Her neyse~
   
      Vocaloid dışında UTAUloid,BOKUloid vb. gibi programlar var.Bunlardan da bahsedip makalemi bitireceğim...


UTAUloid : Bu program VOCALOID'in ardından en çok tutulan program.Ses bankasını programa kendiniz indiriyorsunuz.Tek tek heceleri yazacaksınız,ekleyeceksiniz vs. vs. Yani Vocaloid gibi her şey önünüze hazır sunulmuyor.Kullandım,ve zorlandım biraz.
BOKUloid: Bu gruba dahil olan tek ses bankası Akita Neru idi.Çok alakam yoktur bu grup hakkında ;-;
VOYAKILOID: Bu gruba sadece Yowane Haku ve Honne Dell dahil.Bu karakterler pek itibar görmüyor ve seiyuuları yoktur.
MAIDLOID: Sadece yeşil saçlı bir maid kızından oluşuyor.Öyle bir şey işte :P
YOHIOLOID : Bu sürüm çookk yenii :3 SAdece YOHIO ve Maika'dan oluşuyor. ^^

Megpoid: Bildiğiniz Gumi işte :3
Gackpoid: Ve bu da Gakupo Kamuii~ 

  V3 English'te yeni çıktı bu arada~
Şu an Miku,Kaito ve Gakupo mevcut .


Şimdilik benden bu kadar minna! Okuduğunuz için teşekkürlerr!! <3 







       

8 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim.Makaleniz sayesinde çok bilgilendim.Bilişim dersinde program araştırma ve sunum olarak bu konuyu seçecektim.Ellerinize sağlık çok faydanız dokundu.

    YanıtlaSil
  2. Ben tesekkur ederim okudugunuz icin. Eski bir yazi gerci, uzerine bir seyler eklemeliyim. Bu arada odev icin harika bir konu! İyi sanslar!

    YanıtlaSil
  3. teşekkurler sonunda japon kültürüyle ilgilenen bir insan bulmak iyi ayrıca bu vocaloidi türkiyeden nereden satın alabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğu ziyaret ettiğin için teşekkürler Fatih :) Program ülkemizde satılmıyor fakat internet üzerinden alabilirsin :)

      Sil
  4. Bu güzel yazı için teşekkürler .

    YanıtlaSil
  5. Yani kendi şarkılarımızı yapabiliyormuyuz?

    YanıtlaSil
  6. vocaloid'in 2. sürümünde sadece 4 ses bankası yok. ama crypto future media dan sadece 4 tane ses bankası var ki rin ve len aynı pakette geldiği için 3 olarak da sayılabilir

    YanıtlaSil
  7. Her hangibir ses bankasını yada benzer bir programıücretsiz temin edemez miyiz?

    YanıtlaSil